Spätné odkazy môžeme charakterizovať ako odkazy, ktoré sa nachádzajú na jednom webe a smerujú na stránky iných webov. Internetové vyhľadávače ako napríklad aj Google považujú odkazy za takpovediac hlasy pre určitú webovú stránku od iných webov. Stránky s veľkým počtom spätných odkazov zvyknú mať aj vysoký počet organickej návštevnosti. Spätné odkazy alebo backlinky teda odkazujú z jedného webu priamo na iný.

Prečo je budovanie spätných odkazov dôležité?

Ako sme už spomenuli, backlinky plnia funkciu hlasov z iných stránok. Táto vlastnosť je dôležitá pre Google a iné vyhľadávače. Každý z týchto hlasov im udáva, že daný web je spoľahlivý a užitočný.  Čím viac má daný web hlasov, tým vyššie sa umiestni vo vyhľadávačoch. Využívanie linkov v algoritmoch vo vyhľadávačoch totiž nie je žiadnou novinkou. Napriek tomu, že Google odvtedy urobil množstvo zmien v tomto algoritme, spätné odkazy naďalej zostávajú kľúčovým prvkom.

Aké typy spätných odkazov sú najcennejšie?

Nie všetky backlinky majú rovnakú hodnotu. Inak povedané, ak sa chcete umiestniť vo výsledkoch vyhľadávača vyššie, je potrebné sa zamerať na kvalitné spätné odkazy. Jeden kvalitný odkaz sa totiž vyrovná viacerým odkazom, ktoré sú menšej kvality. Ako sa ukázalo, vysoko kvalitné odkazy zdieľajú rovnaké prvky. Aké sú to?

Odkazy by sa mali nachádzať na spoľahlivých a overených weboch. Čím autoritatívnejší web, tým viac autority môže posunúť aj vašej stránke prostredníctvom linku. AK teda odkazy pochádzajú z významných stránok, Google to berie do úvahy. Získavanie takýchto linkov je však náročné, ale stojí to za to.

Ďalším dôležitým prvkom je, že stránka, na ktorej sa spätný odkaz nachádza, by mala tematicky súvisieť s vašou stránkou.  Keď jeden web odkazuje na druhý, Google skúma spojitosť medzi týmito dvomi webmi.

Významným faktorom je tiež či tieto linky prichádzajú z rovnakej stránky, alebo z rôznych webových stránok. Ak získate odkaz z určitej stránky, a táto stránka vás prelinkuje znova a znova, zvyšné odkazy nemajú takú silu ako ten prvý. Zjednodušene povedané, je výhodnejšie získať 100 odkazov zo 100 rôznych webov ako 1000 odkazov z toho istého webu.