Čo znamená SEO?

SEO - search engine optimization, môžeme prekladáme do slovenčiny ako optimalizácia webu pre vyhľadávače (Google, Yahoo, atď.). Zjednodušene to znamená proces zlepšovania vášho webu, aby sa zvýšila jeho viditeľnosť, resp. zlepšila pozícia pre relevantné vyhľadávania. Čím lepšia je viditeľnosť vašich webových stránok vo výsledkoch vyhľadávania, tým väčšia je pravdepodobnosť, že pritiahnete pozornosť a prilákate do svojej firmy potenciálnych a existujúcich zákazníkov.

Ako funguje SEO? 

Vyhľadávače ako napr. Google používajú roboty na analyzovanie stránok na webe, analyzovanie odkazov z webu na web, zhromažďovanie informácií o týchto stránkach a ich indexovanie. Tieto roboty pri analýte webových stránok zohľadňujú stovky faktorov hodnotenia, aby určili poradie webstránok, ktoré sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania pre daný dopyt.

Tieto faktory hodnotenia môžeme považovať za akési ohodnotenie predpokladanej užívateľskej skúsenosti návštevníkov webových stránok. Do týchto faktorov patrí veľa rozdielnych kritérií, ktoré začínajú od kvalitného technického spracovania webstránok, responzivity, rýchlosti načítavania webu, cez kvalitu obsahu a koncentráciu kľúčových slov, až po budovanie siete spätných odkazov (tzv. backlink activity). Ako možete vidieť dobré SEO začína už prácou samotných vývojárov webových stránok, ktorý musia dbať na nemalé množstvo kritérií a prispôsobiť tomu jednotlivé webové stránky. Preto je vždy dôležitý aj výber samotného dodávateľa webových riešení rovnako ako je dôležité budovanie kvalitného obsahu alebo siete hodnotných spätných odkazov.

Vyhľadávacie algoritmy sú navrhnuté tak, aby zobrazovali relevantné webstránky a poskytovali používateľom efektívne vyhľadávanie. Optimalizácia vášho webu a obsahu s ohľadom na tieto faktory môže pomôcť vašim stránkam dosiahnuť vyššie umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania.

Na rozdiel od platených reklám, vyhľadávačom nemôžete platiť, aby ste dosiahli vyššie hodnotenie (pozície) v organickom vyhľadávaní.

Prečo je SEO dôležité z marketingového hľadiska?

SEO je základnou a neoddeliteľnou súčasťou digitálneho marketingu. Ľudia každoročne uskutočňujú bilióny vyhľadávaní, často s komerčným zámerom nájsť informácie o produktoch alebo službách. Len si to predstavte sami na sebe, ako často použijete Google keď potrebujete niečo nájsť, kúpiť, prenajať a podobne? Predpokladám, že väčšina z vás čo číta tento článok, používa Google na takmer dennej báze.

Vyhľadávanie je často primárnym zdrojom digitálneho traffic-u weboch a dopĺňa ďalšie marketingové kanály. Lepšia viditeľnosť a lepšie umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania ako vaša konkurencia, môže mať zásadný vplyv na vaše podnikanie.

Ako môžem zlepšiť SEO na mojich webových stránkach?

Pre plnohodnotné pochopenie toho ako môžete zlepšiť SEO na vašich weboch a odlíšiť sa tým od konkurencie budete potrebovať výber dobrého dodávateľa webových riešení, budete sa musieť naučiť ako budovať kvalitný obsah alebo si zabezpečiť kvalitné digitálneho marketéra, poprípade zveríte starostlivosť o SEO nejakej reklamnej agentúre alebo priamo vášmu dodávateľovi webových stránok. Pochopiteľne pre každého je vhodné a možné realizovať iné riešenie, avšak nikdy sa nevyhnete tomu aby ste sa na budovaní SEO aspoň čiastočne nepodielali, či už ako jednotlivec alebo firma. Preto je dobré aby ste mali aspoň základný prehľad o jeho kritériách, naučili sa rozlišovať medzi "on-site" a "off-site" SEO, vedeli prečo a ako si budovať sieť kvalitných a relevantných spätných odkazov na vaše webové stránky.

V našich článkoch zameraných na optimalizáciu webu pre vyhľadávače vám priblížime problematiku bližšie a budeme poskytovať relevatné a aktuálne informácie, ktoré vám pri budovaní vášho webu pomôžu.