Optimalizáciu pre vyhľadávanie môžeme zjednodušene rozdeliť na dve hlavné časti. Prvou časťou je on-page SEO a druhou off-page SEO. Aký je vlastne medzi nimi rozdiel? On-page SEO zahŕňa všetko, čo priamo súvisí s webom. Zväčša to sú faktory, ktoré dokážeme výrazne ovplyvniť. Môže ísť od designu webu, od samotných textov, nadpisov, kľúčových slov až po konečný užívateľský zážitok.  

Off-page SEO zahŕňa v podstate to, ako reagujú iné weby práve na ten náš. Zameriava sa na autoritu/ popularitu stránky. Do veľkej miery ide o linkbuilding. Výborným ťahom je, ak na náš web odkazuje iný, dôveryhodný a overený web. Takýto web zabezpečí viac autority, než ako by zabezpečil nejaký neznámy a nový blog.  

Všetky tieto kroky sú významné z hľadiska umiestnenia vo vyhľadávačoch. Čím rýchlejší web, kvalitnejší obsah, relevantné odkazy z iných stránok, tým vyššia pozícia v internetových vyhľadávačoch. Čím viac si dáme na webstránke záležať, tým viac návštevníkov dokážeme získať –  a to úplne zadarmo. 

Ako si teda môžeme web čo najlepšie prispôsobiť?

Dbajme aj na tie najmenšie detaily. Dôležitým faktorom je napríklad aj rýchlosť načítavania. Naoko bezvýznamné, avšak príliš dlhé čakanie by mohlo návštevníkov odradiť. Webstránka by sa mala načítať ideálne do dvoch sekúnd. Pomalý web môže totiž spôsobovať vyšší bounce rate. To znamená, že bude vyšší podiel návštevníkov, ktorí web ihneď opustili a nevykonali na ňom žiadnu akciu - na nič neklikli.

Základom rýchleho webu je aj kvalitný webhosting. Netreba zabúdať ani na dôkladné zabezpečenie. Funkčný SSL certifikát ako aj HTTPS protokol je už dnes bežným štandardom. Optimalizácia týchto faktorov zabezpečí vynikajúci používateľský zážitok a pomôže stránke rásť a byť tak úspešnou.